Niemcy, Nurburgring
NURBURGRING GRAND PRIX NIEMIEC
Formuła
1 w Niemczech
hotele-noclegi-bilety
Rok budowy: 1951, 1984 nowy tor, 2009 nowe atrakcje i obiekty na torze
Data pierwszego wyścigu 29.07.1951
Ilość wyścigów F1 37
Długość toru 5.148 km
Ilość okrążeń wyścigu 60 (308.863 Km)
Ilość zakrętów :15, 6 lewych i 9 prawych
Prędkość maksymalna (2006) 295.6 km/h
nowy plan 2009
Nurburgring - Zielone Piekło – tak nazywana jest 24 kilometrowa pętla Nurburgringu, na której ścigano się w Formule 1 aż do lat osiemdziesiątych.
W latach sześćdziesiątych wielu z ówczesnych mistrzów zwyciężało na tym torze, a wśród nich Stirling Moss (ostatnie zwycięstwo w 1961) i Jackie Stewart, który wygrał w 1968 roku w koszmarnej ulewie z przewagą 4 minut. Pod naciskiem Stewarta tor poddano modyfikacjom mającym na celu zwiększenie bezpieczeństwa – zainstalowano bariery, a tor nieznacznie poszerzono.
W 1976 cały świat był świadkiem dramatu Nikiego Laudy, który doznał przerażających poparzeń w wypadku podczas wyścigu. Nie było wątpliwości, że tor jest zbyt niebezpieczny.
W 1984 roku światło dzienne ujrzał nowy krótki Nurburgring zbudowany w okolicy długiej pętli. Tor od samego początku był mało interesujący i juz w 1986 został zmodyfikowany i w tym kształcie dotrwał aż do 2003 roku.
W 1995 roku Michael Scumacher wyprzedził prowadzącego Jeana Alesiego w Ferrari na trzy okrążenia do końca i odniósł swoje pierwsze zwycięstwo na Nurburgringu. Rok później najlepszy okazał się Jacques Villeneuve, dla którego było to pierwsze zwycięstwo w Formule 1. Kanadyjczyk również w 1997 miał najwięcej szczęścia – najpierw Michael Schumacher został wypchnięty na pierwszym zakręcie przez swojego brata Ralfa, a następnie oba prowadzące Mc Lareny spaliły silniki w przeciągu jednego okrążenia.
W 1998 zwyciężył Mika Hakkinen, który pokonał najszybsze w kwalifikacjach Ferrari. W 1999 roku Johny Herbert dał zespołowi Jackiego Stewarta pierwsze i jedyne zwycięstwo w wyścigu pełnym zmian pogodowych.
W 2000 roku szczęście uśmiechnęło się do Michaela Schumachera, który zwyciężył przed kierowcami Mc Larena – Miką Hakkinenem i Davidem Coulthardem. Również rok później Niemiec nie dał szans konkurencji, a w 2002 roku Schumacher musiał uznać wyższość jedynie Rubensa Barichello również w Ferrari.
W 2003 roku zwyciężył Ralf Schumacher w Williamsie, który dojechał do mety 16 sekund przed kolegą z zespołu Juanem Pablo Montoyą. Niemiec objął prowadzenie na 26 okrążeniu po tym jak silnik w bolidzie Kimiego Raikkonena wyzionął ducha. Był to wyjątkowo pechowy dzień dla Mc Larena – na trzy okrążenia przed końcem David Coulthard wypadł z trasy po walce z Fernando Alonso. Rubens Barrichello w Ferrari zajął trzecie miejsce.
Michael Schumacher odniósł swoje czwarte zwycięstwo na Nurburgringu przed Rubensem Barrichello dając kolejne podwójne zwycięstwo dla Ferrari w sezonie 2004. Podczas kwalifikacji błysnął Takuma Sato, jednak awaria silnika pozbawiła Japończyka marzeń o utrzymaniu znakomitego drugiego miejsca w wyścigu.
Rok 2005 to kompletna dominacja Kimiego Raikkonena w McLarenie. Jednak Fin kilka razy zablokował koła przy hamowaniu, w efekcie czego mocno zdarł przednią prawą oponę. Przepisy nie zezwalały wówczas na zmianę ogumienia i na 2 okrążenia przed końcem wibracje spowodowane nierównomiernym zużyciem opon urwały przednie zawieszenie efektem czego był bardzo poważny wypadek. Zwycięstwo padło więc łupem podążającego po swój pierwszy tytuł Fernando Alonso.
W ostatnim wyścigu w 2007 roku zwyciężył po raz piąty w karierze na torze Nurburgring Michael Schumacher. Niemiec po ostrej walce przez cały wyścig, minął linię mety niecałe 4 sekundy przed Fernando Alonso i 8 sekund przed kolegą z zespołu Felipe Massą.
W 2009 po rocznej przerwie znowu odbędzie się wyścig F1, organizatorzy przygotowali nowe atrakcje.
a tak było na poprzednich wyścigach
W naszej ofercie znajdują się :
- hotele o wszystkich
dostępnych ilościach gwiazdek.
- możliwość zakupienia biletów od 1 do 3 dni na dowolne miejsca na
torze
- przejazd lub przelot samolotem na finały lub na 3 dni zawodów
- specjalne wypasione ubezpieczenie
Budapeszt Grand Prix Węgier
F1 Węgry pakiety samolotowe Formuła 1 na Hungaroring autokar 5 dni Budapeszt Formuła 1 autokar 6 dni Węgry Budapeszt F1 5 dni autokar
Formuła 1 Węgry samolot grupa z Wrocławia Grand Prix Węgier samolot 1 dzień grupa z Wrocławia
Pobyt w Budapeszcie na Węgrzech podczas Grand Prix Węgier Formuły 1 Budapeszt Formuła 1 Hotel***
l ** do ***** Budapeszt Formuła 1 Hotel PlatanusPakiety hotel, bilet, przejazd i ubezpieczenie
Formuła 1 w Barcelonie autokarem Hotele Formuła 1 Barcelona
Monte Carlo Grand Prix Monaco
Pakiet
na Formułę 1 Monte Carlo 1 dzień
Hockenheim Grand Prix Niemiec
Grand Prix Niemiec Hockenheim Formuła 1 autokarem Formuła 1 w Hockenheim noclegi
Istambuł Grand Prix Turcji
Istambuł Turcja Formuła 1 pakiety noclegi i bilet
Valencia Grand Prix Europy
Silverstone Grand Prix Wielkiej Brytanii
Formuła 1 Silverstone pakiety dla grup samolot Hotele noclegi na Formułę 1 Silverstone Formuła 1 Silverstone autokarem